• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Snart är jag fri, sökte ett lån hos lendo

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Belus

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
22 Juli 2013
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Hej!

I Måndags kväll så försvann min sista anmärkning. Jag hade hög kreditvärdighet och inga uc förfrågningar. Månadslön på cirka 26 tusen beroende på OB.

Sökte ett lån hos lendo och fick till min stora glädje flera erbjudanden. Men jag valde medmera Coop med 2900 i månadskostnad lånade 300.000 som alla mina skulder hos inkasso täcker. Idag betalar ja runt 5500 till alla olika bolag. Så en jätte skillnad med 2900 i månaden!

Ialf. Jag signerade skuldebrev via mobilt bank id och fick tillbaka att allt var signerat och att pengarna skulle betalas ut inom 2-3 bankdagar.

Fick mail idag om att de ville ha en lönespec och kontoutdrag tre månader bakåt samt en bild på mig och mitt ID. Inga problem mailade in det direkt. Ringde för att kolla hur lång hanteringstid de skulle vara på detta då jag redan signerat. De sa att de skulle ta till början på nästa vecka att hantera underlagen som kommit in.

Nu börjar dock min oro skjuta i höjden. Jag trodde att när man signerat ett skuldebrev att det var godkänt och klart? Nu låter det som att dom kan neka lånet ifall något dom inte tycker nått stämmer? Som exempelvis att min lön skiljer sig från månad till månad då ja har OB?

Jag har fast anställning haft de i över 2 år och ligger på risk prognos låg på uc med.

Har ja fått lånet godkänt eller inte?

Tack för på förhand
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 420
Mottagna reaktioner
13 482
Poäng
8 917
Stort grattis!
En liten fråga - vad har du för UC-betyg och vad fick du för ränta?
 

Belus

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
22 Juli 2013
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Tack!

Inte riktigt koll på UC betyget men det var mycket hög ialf när ja körde en mini uc. Sen risk prognos 0.50
Räntan på lånet är 6 procent så de tycker ja var helt ok:)
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Om dom nekar dig kan du väl ta ett annat erbjudande?
 

Belus

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
22 Juli 2013
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Om dom nekar dig kan du väl ta ett annat erbjudande?
Neka mig? Fast jag har signat skuldebrevet och allting så kan det neka mig fortfarande? Vad skulle anledningen vara till det? Jag har inte lust att sätta igång en låneprocess igen.
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Neka mig? Fast jag har signat skuldebrevet och allting så kan det neka mig fortfarande? Vad skulle anledningen vara till det? Jag har inte lust att sätta igång en låneprocess igen.
Allt kan hända men ser ingen anledning till att du inte skulle få det men man ska alltid vara beredd på det värsta. Men om dom skulle få för sig att neka kan du alltid vända dig till lendo och be dom ta fram ett annat erbjudande du fick. Tror man har 30 dagar på sig. Men de kan dom säkert ha ändrat.
 

Belus

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
22 Juli 2013
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Allt kan hända men ser ingen anledning till att du inte skulle få det men man ska alltid vara beredd på det värsta. Men om dom skulle få för sig att neka kan du alltid vända dig till lendo och be dom ta fram ett annat erbjudande du fick. Tror man har 30 dagar på sig. Men de kan dom säkert ha ändrat.


Tack för svar! Ja lite orolig är man allt. Men ja all information har ju tagits och de måste ju betyda något att jag signat skuldebrevet.
 

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Tack för svar! Ja lite orolig är man allt. Men ja all information har ju tagits och de måste ju betyda något att jag signat skuldebrevet.
Just coop är kända för att neka efter signerat skuldebrev
 

Belus

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
22 Juli 2013
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Just coop är kända för att neka efter signerat skuldebrev
Men lägg av! Vart har du källor på det?! Varför skulle dom neka mig? Vad för anledning krävs det för? Det är dessutom inte Coop utan medmera bank!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 420
Mottagna reaktioner
13 482
Poäng
8 917
Men lägg av! Vart har du källor på det?! Varför skulle dom neka mig? Vad för anledning krävs det för? Det är dessutom inte Coop utan medmera bank!

Det var ju en märklig reaktion. Du ställer en fråga sen när du får ett svar som inte faller dig i smaken (och som är korrekt dessutom) så går du i taket. Otroligt märkligt. Coop & Medmera är för övrigt samma sak.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp